!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
مسیر برنامه نویسی وب

مسیر برنامه نویسی وب

کاربردی

15 آذر، 1400

قبل از شروع برنامه نویسی مسیری که باید در آن شروع به فعالیت کنید بسیار مهم است ، در این مقاله به بررسی مسیری که شما باید آن را طی کنید تا یک برنامه نویس وب شوید می پردازیم.

چگونه برنامه نویس وب سایت شویم ؟

پس از این که شما با زبان های برنامه نویسی مختلف آشنا شدید و مسیر برنامه نویسی وب را برای ادامه ی راه خود انتخاب کردید باید با مباحث این رشته آشنایی داشته باشید و پس از آن شروع به آموزش در این زمینه کنید در این مقاله به بررسی مباحث پیرامون وب می پردازیم.

شناخت انواع وب سایت

وب سایت ها در دنیای وب و برنامه نویسی به دو بخش استاتیک و داینامیک تقسیم می شوند ، به صورت کلی به وب سایت های که شامل محتوای ثابتی هستند ایستا یا استاتیک و به وب سیات های که امکان تغییر محتوا در آن ها وجود دارد و به دیتابیس متصل می شوند را پویا یا استاتیک می گویند.

شروع یادگیری زبان برنامه نویسی

برای شروع یادگیری برنامه نویسی وب بهترین انتخاب html و پس از آن css است .

با کمک html ما می توانیم ساختار اولیه از وب سایت خود را ایجاد کنیم و به کمک css به این ساختار شکل و ظاهر بهتری دهیم .

در این مقاله می توانید بیشتر با html و css آشنا شوید همچنین برای یادگیری رایگان html می توانید این دوره را مشاهده کنید.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی همه کاره

JavaScript از محبوب ترین و پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی است ، جاوا اسکریپت یک زبان سطح بالا ، شی‌گرا و داینامیک است که از آن برای توسعه وب سمت کاربر ، توسعه وب سمت سرور ، بازی و اپلیکیشن های موبایل و کامپیوتر استفاده می شود در واقع پایه و اساسه هر چیزی که در اینترنت می بینید را تشکیل می دهد.

بهترین زبانی که شما می توانید برای برنامه نویسی در وب انتخاب کنید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است.

برای یادگیری رایگان زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت می توانید در این دوره آموزشی شرکت کنید و همچنین برای آشنایی با آن می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

ECMAScript

بعد از یادگیری جاوااسکریپت بهتر است شروع به یادگیری es6 کنید در واقع ECMAScript یک ورژن از نسخه های جاوااسکریپت است و زمان زیادی برای یادگیری آن نیاز ندارید.

در این مقاله می توانید بیشتر با es6 بیشتر آشنا شوید.

یادگیری فریم ورک از جاوااسکریپت

در مرحله بعدی شما می توانید برای مثال شروع به یادگیری فریم ورک vue و یا کتابخانه jQuery کنید.

Vue از وریم ورک های محبوب جاوا اسکریپت است و باتوجه به سطح یادگیری نسبتا آسانی که دارد شما می توانید در مدت زمان کوتاهی کاملا به آن مسلط شوید.

در این مقاله میتوانید بیشتر در موردفریم ورک vue مطالعه کنید.

همچنین jQuery از کتابخانه های محبوب جاوااسکریپت است و به کمک آن شما می توانید کدنویسی راحت تری را تجربه کنید و در زمان صرفه جویی کنید.

یادگیری php

برای مسلط شدن به قسمت بک اند وب سایت خود بهتر است شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی php کنید ، زبان PHP یک زبان برنامه‌نویسی متن‌باز ، رایگان ، سمت سرور و جزء پرکاربرد ترین زبان برنامه‌نویسی تحت وب است است. در این دوره ی آموزشی می توانید به صورت رایگان شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی php کنید.

یادگیری فریم ورک از php

بعد از یادگیری زبان برنامه نویسی php بهتر است شروع به یادگیری یک فریم ورک از آن برای مثال فریم ورک محبوب لاراول کنید.

یادگیری پایگاه داده

بعد از یادگیری یک زبان سمت سرور نیاز به یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعاتی که از سمت کاربر ارسال می شود داریم پایگاه داده ها انواع مختلفی دارند مانند :

MySQL

sqlserver

و...

برای آشنایی بیشتر با مسیر یادگیری برنامه نویسی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

توسعه دهنده وب

تقريبا ٩ سال از اولين سايتي كه طراحي كردم ميگذره ، این اشتیاق از آن زمان ادامه پیدا کرد که در نهایت من به عنوان یک توسعه دهنده وب مشغول به كار شدم. طي اين سال ها تجربه اي كه از شركت در پروژه ها و چالش هاي ياگيري برنامه نویسی بدست آوردم ، تصميم گرفتم كه اين تجربه رو با بقيه اشتراك بزارم كه نتیجه ی آن شد تاپ دمی.

مقالات مشابه