!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
چگونه برنامه نویسی را شروع کنم

چگونه برنامه نویسی را شروع کنم

کاربردی

03 مهر، 1400

در این مقاله به بررسی نحوه شروع برنامه نویسی ، چالش ها و سوالاتی که در ذهن هر کاربر برای شروع برنامه نویسی و مسیری که باید طی کرد تا برنامه نویس موفق شد می پردازیم.

در این مقاله قصد دارم به بررسی نحوه شروع برنامه نویسی ، مسیری که باید طی کرد و به صورت کلی راه تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق را باهم دنبال کنیم.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنم ؟

سخت ترین کار شروع کردن است.

برای شروع هر کاری قطعا انگیزه و هدف لازم است شما باید مطمن باشید قصد دارید چه چیزی را یاد بگیرید و با زمانی که صرف یادگیری میکنید به طور مثال در 6 ماه آینده چه چیزی به دست می آورید . برنامه ریزی و هدف های کوتاه مدت و بلند مدت تایین کنیدتا علاوه بر انگیزه بیشتر ، راه را گم نکنید.

کدام زبان برنامه نویسی را برای یادگیری انتخاب کنم ؟

شما به راحتی با یک سرچ در گوگل یا مطالعه مقالات مرتبط در سایت (تاپ دمی) می توانید با زبان های برنامه نویسی آشنا شوید اما به صورت کلی چند زبان برنامه نویسی را معرفی می کنم.

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب و به نسبت برای یادگیری ساده است که شما با یادگیری آن می تواینید در بسیاری از بخش های دنیای برنامه نویسی فعالیت کنید.

زبان برنامه نویسی C

این زبان از پایتون پیچیده تر است و جزء زبان های اولیه برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

این زبان از محبوبیت بالای برخوردار است و باتوجه به سطح آسان آن برای یادگیری و استفاده از آن در سمت فرانت اند و بک اند برای دوستانی که به توسعه وب علاقه دارند پیشنهاد می شود شما با یاد گیری html ، css و جاوا اسکریپت میتوانید وارد دنیایی برنامه نویسی سمت کاربر یا همان فرانت اند کار شوید.

زبان برنامه نویسی جاوا

اگر قصد ساخت برنامه های موبایل را دارید می توانید شروع به یادگیری زبان جاوا کنید این زبان برای یادگیری در سطحی متوسطه رو به سخت است.

زبان برنامه نویسی php

یکی از زبان های محبوب با سطح یادگیری متوسط زبان php است که با یادگیری آن می توانید در توسعه وب سمت بک اند شروع به کار کنید.

نکته :

هر روز باید تمرین کرد

شما برای یاد گیری هر فنی باید همه روزه تمرین کنید تا پیشرفت کنید حتی برای چند دقیقه در روز همین نظم در یادگیری باعث می شود با گذشت زمان برنامه نویسی برای شما تبدیل به یک فعالیت مفرح شود و از کار با آن احساس خستگی نکنید .

هیچ وقت هنگام شروع فعالیتی به سختی مسیر فکر نکنید هدف های کوچک داشته باشد و فقط هر روز بیشتر تمرین کنید.

آیا برای برنامه نویسی حتما نیاز به استاد و کلاس است ؟ نمی توان به تنهایی آن را فرا گرفت؟

قطعا وجود یک راهنما در مسیر شما را از بیراهه رفتن نجات می دهد!!!

قبل از شروع یادگیری به یک کتاب ، وب سایت و یا آموزش انلاین اعتماد کنید و به اصول آن آموزش پایبند باشید تا پیشرفت کنید قطعا شاخه به شاخه کردن آموزش چیزی جز هدر رفتن وقت ندارد.

یادگیری برنامه نویسی چقدر زمان می برد؟

به صورت کلی بسته به انتخاب مسیر شما برای ورود به دنیای برنامه نویسی می تواند 6 ماه یا بیشتر زمان بر باشد. و این مدت زمان بستگی به زمانی دارد که روزانه به یادگیری اختصاص می دهید قطعا با مطالعه بیشتر می تواند مسیر 2 ساله را 1 ساله یا کمتر طی کنید.

من ریاضیات ضعیفی دارم برای کد نویسی نیاز به دانش ریاضی بالای است؟

در ابتدای مسیر یادگیری و با توجه به هدفی که دارید نیاز به دانش ریاضیات وجود ندارد اما در آینده بستگی به مسیر شما دارد که به کدام قسمت از این دنیایی بزرگ قدم می گذارید.

آیا برنامه نویسی سخت است ؟

به هیچ عنوان برنامه نویسی سخت نیست ولی چون با مباحث جدید آشنا می شوید در ابتدا برای شما نامفهوم است ولی با تمرکز و با گذشت زمان قطعا همه چیز ساده تر می شود.

بساری از دوستان پس از گذشت چند روز از شروع یادگیریه برنامه نویسی به دلیل حجم بالای اطلاعات و حس اینکه قابل فهم نیست برنامه نویسی را کنار می گذارند اما اگر چند ماه با آن کار کنید و با ویژگی های آن آشنا شوید قطعا نه تنها خسته کننده نیست بلکه تبدیل به هدف شما در زندگی می شود.

امیدوارم مفید بوده باشد.

موفق باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه