!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
بهینه سازی سئو در وردپرس

بهینه سازی سئو در وردپرس

وردپرس

24 شهریور، 1400

در این مقاله به بررسی و تعریف سئو در وردپرس می پردازیم و پس از بررسی آن راهکارهای را برای بهبود سئو ارائه می دهیم.

در این مقاله قصد دارم ابتدا به تعریف و اهمیت Seo سپس بررسی ورد پرس و راهکار های بهینه سازی و بهبود وردپرس بپردازیم.

Seo چیست ؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimazation است و بطور خلاصه به مجموعه کار های که روی یک وب سایت انجام می شود تا سرعت بهتری در بارگذاری و رتبه بندی بهتری در نتایج جست وجو داشته باشد را به اصطلاح بهینه سازی یا Seo می گویند. سئو دانش و تخصص خاص خود را دارد و یک وب سایت باید به صورت مداوم Seo شود به افرادی که به این حرفه مشغول هستند سئو کار می گویند.

ورد پرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به صورت رایگان منتشر شده و با یادگیری آن بدون نیاز به زبان برنامه نویسی می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید .

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا CMS یا (Content Management System) یک سیستم تحت وب است که با امکاناتی که دارد این امکان را به شما می دهد که بدون دانش برنامه نویسی یک سایت را راه اندازی کنید و محتوای سایت خود را مدیریت کنید.

از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا میتوان به wordpress اشاره کرد.

دلیل اهمیت سرعت در دنیایی وب چیست ؟

در دنیای وب بین 5 تا 6 ثانیه زمان داریم تا مخاطب خود را جذب کرده و با ارائه امکانات مختلف کاربر را به عضوی دائمی سایت خود تبدیل کنیم. حالا فرض کنید وب سایت شما 12 ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا بارگذاری شود قطعا مخاطبین زیادی را از دست می دهید.

با بالا رفتن سرعت بارگذاری ، سایت شما علاوه بر ریزش مخاطب ، در موتور جست و جوی گوگل نیز به مشکل برخواهد خورد چرا که گوگل به دلیل سرعت بارگذاری پایین به سایت شما ترافیک کمتری را اختصاص می دهد.

ملاک سرعت وب سایت چیست ؟

هنگامی که شما چندیدن بار وارد سایت خود می شوید مرورگر محتوا را به اصطلاح کش می کند پس ملاک سرعت بارگذاری ، سرعت شما نیستید بلکه سرعت بارگذاری وب برای کاربری است که برای اولین بار وارد سایت شما می شود.

برای تست کردن سرعت وب سایت ورد پرسی خود می توانید به سایت gtmetrix.com یا سایر وب سایت های مربوط به سرعت ورد پرس مراجعه کنید.

چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهیم ؟

به روز رسانی ورد پرس :

با بروزرسانی ورد پرس خود علاوه بر رفع خطا های گذسته به پلاگین ها و امکانات جدید دسترسی پیدا می کنیم.

استفاده از سرور مناسب :

استفاده از یک سرور قدرتمند می تواند سرعت وب سایت شما را افزایش دهد.

سرور شما اولین و مهم ترین قسمت در سرعت بارگذاری سایت شما است .ولی اگر تازه وب سایت شما شروع به کار کرده است با یک پیکربندی مناسب و استفاده از یک سرور معمولی می توانید شروع به فعالیت کنید و در ابتدای مسیر نیاز به هزینه زیاد برای سرور نیست با این کار در هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

استفاده از حافظه نهان در وردپرس :

یکی از بهترین و مهمترین روش ها برای افزایش سرعت سایت های وردپرس استفاده از پلاگین های است که با ذخیره کردن یک نسخه از صفحات وب سایت شما سرعت بارگذاری را در مرورگر کاربر به حداقل می رساند.

فشرده سازی تصاویر :

با فشرده سازی فایل ها و تصاویر سایت خود را به اصطلاح سبک وزن می کنید و در سرعت بارگذاری بسیار موثر است. از سایت های که می توانید برای فشرده سازی تصاویر استفاده کنید می توان به compressor.io اشاره کرد.

نمایش محتوا :

در ورد پرس به صورت پیش فرض تمام محتوا را به صورت کامل نمایش داده می شود و همین امر باعث کند شدن سرعت بارگذاری و از دست رفتن مخاطب می شود. پس با تنظیمات صحیح ورد پرس از این اقدام جلوگیری کنید.

کد نویسی :

بایک کد نویسی تمیز و استفاده صحیح و به اندازه از پلاگین ها سرعت سایت خود را می توانید افزایش دهید.

با انجام همین چند کار ساده شما میتوانید وب سایت بهینه تر با سرعت بالا تری داشته باشید .

موفق باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه