!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
آشنایی با وردپرس

آشنایی با وردپرس

وردپرس

08 آذر، 1400

در این مقاله قصد داریم با وردپرس این سیستم مدیریت محتوای محبوب و قسمت های مختلف آن آشنا شویم.

وردپرس چیست؟

وردپرس در شروع فعالیت خود، یک سرویس وبلاگ نویسی بود که توسط مت مولنوگ ساخته شد ، به صورت کلی می توان گفت WordPress ، یک سیستم مدیریت محتوای محبوب ، پر کاربرد و رایگان است که به صورت منبع باز و تحت وب به کاربران ارئه می شود.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

CMS که مخفف Content Management System است ، به معنای سیستم مدیریت محتوا ، یک نرم افزار تحت وب است که تمامی داده ها را در خود ذخیره می کند و امکاناتی برای کنترل این داده ها در اختیار کاربران قرار می دهد ، این سیستم توسط زبان برنامه نویسی PHP توسعه یافته و توسط پایگاه داده ی MySQL پشتیبانی می شود.

تفاوت Wordpress.com و Wordpress.org

سایت اصلی وردپرس با دامنه دات کام است که یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین میزبانی هاست و فروش دامنه در داخل این سایت قرار دارد.

سایت Wordpress.org که در واقع منبع اصلی تمامی افزونه ها و قالب های وردپرس است و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد .

ویژگی ها و مزایای وردپرس

قابلیت چند زبانه بودن

امکان مدیریت اطلاعات

امکان مدیریت، سازماندهی و ویرایش فایل ها

امکان استفاده از افزونه های کاربردی

بهینه سازی و رعایت سئو توسط افزونه های وردپرس

امکان شخصی سازی قالب سایت وردپرسی

وردپرس پتلفرمی رایگان و منبع باز است

سرعت نسبتا بالا

و...

نکاتی که هنگام استفاده از وردپرس بهتر است رعایت شود

استفاده از تعداد زیاد افزونه ها باعث کند شدن سرعت سایت می شود پس بهتر است از نصب بیهوده این افزونه خود داری کرد ، حتما از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت مواجه با مشکل اطلاعات شما از دست نرود ، وردپرس خود را به روز رسانی کنید ، از امنیت سایت خود مطمن شوید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

تقريبا ٩ سال از اولين سايتي كه طراحي كردم ميگذره ، این اشتیاق از آن زمان ادامه پیدا کرد که در نهایت من به عنوان یک توسعه دهنده وب مشغول به كار شدم. طي اين سال ها تجربه اي كه از شركت در پروژه ها و چالش هاي ياگيري برنامه نویسی بدست آوردم ، تصميم گرفتم كه اين تجربه رو با بقيه اشتراك بزارم كه نتیجه ی آن شد تاپ دمی.

مقالات مشابه