!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
روش های جلوگیری از هک شدن سایت وردپرسی

روش های جلوگیری از هک شدن سایت وردپرسی

وردپرس

03 آذر، 1400

در این مقاله با ذکر مواردی مانند نصب افزاونه های گوناگون ، بروز رسانی و...سعی می کنیم امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش داده و از هک شدن وب سایت wordpress خود جلوگیری کنیم.

با توجه به افزایش استفاده کاربران از سایت های وردپرسی ، هکرها نیز فعالیت بیشتری برای هک کردن این سایت ها انجام می دهند برای جلوگیری از این مشکلات می توان با رعایت مواردی که در این مقاله به بیان آنها می پردازیم امنیت سایت خود را افزایش داده و ریسک نفوذ پذیری را کاهش دهیم.

نصب افزونه امنیتی

اولین کاری که شما برای بالابردن امنیت وب سایت خود باید انجام دهید نصب یک پلاگین امنیتی بر روی سایت وردپرسی خود است با این کار درواقع یک سپر در مقابل حملات هکر ها قرار داده اید.

وب سایت خود را بروز رسانی کنید

یکی از ساده ترین کار ها برای بالا بردن امنیت وب سایت خود بروز رسانی آن است ، برای این کار کافیست در قسمت داشبورد سایت وردپرسی خود بر روی گزینه ی Update کلیک کرده و سایت خود را به صورت خودکار بروز رسانی کنید با این کار تمامی باگ های موجود در نسخه قبلی از بین می روند.

ایمن کردن پنل مدیریت وردپرس

با انتخاب یک رمز قوی و استفاده از ابزار امنیتی برای لاگین کاربران شما می توانید از ورود ربات ها جلوگیری کنید و امنیت سایت wordpress خود را افزایش دهید.

نقش کاربری

در وردپرس شما می توانید به کاربران خود نقش های متعددی مانند ویرایشگر، نویسنده و... بدهید در صورتی که بی دلیل به کاربران خود نقش های با دسترسی بالا دهید امنیت سایت خود را کاهش می دهید.

انتخاب هاست مناسب

سعی کنید در انتخاب هاست قدرتمند هزینه کنید انتخاب هاست معتبر برای افزایش امنیت بسیار مهم است.

حذف موارد اضافی

با حذف پلاگین ها ، قالب ها ، تصاویر و هر فایل اضافی که در سایت شما کاربردی ندارد علاوه بر این که باعث افزایش سرعت سایت خود می شوید امکان سوء استفاده از هکر ها و بد افزار ها را کاهش می دهید.

استفاده از قالب های حرفه ای

برای شناخت یک قالب حرفه ای شما باید به مواردی مانند نظرات کاربران ، امتیاز کسب کرده و مواردی از این قبیل توجه کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کرد هزینه ی بالا برای یک قالب دلیل بر حرفه ای بودن آن نیست و بسیاری از قالب های رایگان کدنویسی قوی دارند که همین کدنویسی باعث افزایش سرعت سایت و جلوگیری از هک می شوند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه