!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
چگونه در 8 مرحله توسعه دهنده فول استک شویم

چگونه در 8 مرحله توسعه دهنده فول استک شویم

طراحی وب

30 آبان، 1400

در این مقاله مراحلی را که شما می توانید با یادگیری آن ها تبدیل به یک برنامه نویس full stack شوید را با هم مرور می کنیم تا با یادگیری هر دوقسمت front-end و back-end صفر تا صد یک سایت را ایجاد کنید.

بسیاری از برنامه نویسان علاقه دارند از صفر تا صد یک وب سایت را که شامل فرانت اند و بک اند می شود را کد نویسی کرده و به عبارتی یک برنامه نویس فول استک شوند ، در این مقاله مراحلی را که شما می توانید با یادگیری آن ها تبدیل به یک برنامه نویس full stack شوید را با هم مرور می کنیم.

نکته : برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس فول استک راه های دیگر و زبان های برنامه نویسی دیگری هم وجود دارد که با یادگیری آنها نیز شما می توانید تبدیل به یک برنامه نویس فول استک شوید و مراحلی که در این مقاله عنوان می شود در جهت کمک به شما برای انتخاب مسیر می باشد.

مرحله اول ) یادگیری html

برنامه نویسی فول استک به صورت کلی به دوبخش فرانت و بک اند تقسیم می شود و در واقع اولین مرحله برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس front-end یادگیری زبان نشانه گذاری html است.

Html در واقع یک زبان نشانه گذاری فرامتنی است که از تعدادی تگ تشکیل شده و ساختار اولیه وب سایت ما را به وجود می آورد.

در واقع اگر برای مثال یک ساختمان کامل را یک وب سایت در نظر بگیریم می توان گفت html اسکلت ساختمان ما می شود.

در این قسمت شما می توانید به صورت رایگان شروع به یادگیری html کنید.

مرحله دوم ) یادگیری css

پس از یادگیری زبان نشانه گذاری html باید شروع به یادگیری css کنیم و با استفاده از استایل دهی به ساختار وب سایت خود شکل و ظاهر بهتری ، برای آن ایجاد کنیم.

در این مرحله می توانیم از فریم ورک های مانند بوت استرپ هم استفاده کنیم که با استفاده از کلاس های آن کار را برای ما ساده تر می کنند و ظاهر بهتری برای سایت ما ایجاد می کند.

مرحله سوم ) یادگیری زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس فول استک یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی که می توان یاد گرفت زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت است زیرا در هر دو قسمت فرانت اند و بک اند می توانید از آن استفاده کنید.

پس بهتر است بعد از یادگیری html و css شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کنید ، یادگیری جاوا اسکریپت نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی ساده تر است.

در این قسمت شما می توانید به صورت رایگان شروع به یادگیری جاوااسکریپت کنید.

مرحله چهارم ) یادگیری React

در این مرحله می توانید شروع به یادگیری React یا سایر فریم ورک های جاوا اسکریپت کنید در تعریف React می توان گفت که یک کتابخانه یا فریم‌ورک javascript است ، منبع باز بوده و توسط فیس‌بوک توسعه یافته است.

مرحله پنجم ) یادگیری Node.js

همانطور که متوجه شدید کار ما با قسمت فرانت اند تمام شد و با شروع مرحله پنجم وارد کدنویسی بک اند می شویم در ادامه به صورت خلاصه به تعریف Node.js می پردازیم.

Node.js که در سال 2009 توسط رایان داهل ایجاد شد در واقع یک پلتفرم کدنویسی سمت سرور است که بر پایه زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت کدنویسی شده است و امکان پیاده سازی بر روی سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و... دارد.

مرحله ششم ) یادگیری پایگاه داده

در این مرحله شما باید با یکی از انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند mysql ، MongoDB و ... یادگرفته و شروع به انجام تمرین با آن کنید.

برای مثال MySQL یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت دیتابیس است که به صورت متن باز است.

مرحله هفتم ) مرور مراحل

پس از یادگیری تمامی مراحل بالا سعی کنید شروع به مرور دوباره هر قسمت کنید ، تا به خوبی و عمیق هر مبحث را فرا بگیرید.

چه در برنامه نویسی و یا هر فن دیگری یکی از نکات مهم که باید به آن توجه کرد مرور هر روز آموخته ها است .

مرحله هشتم) انجام پروژه

یک ساعت کدنویسی بهتر از چندین ساعت مطالعه است هنگامی که شما شروع به کد نویسی می کنید متوجه نقات ضعف خود می شوید پس حتما از صفر تا صد چندین پروژه را پیاده سازی کنید.

تجربه ی که در انجام این پروژه ها کسب می کنید تعیین کننده سطح برنامه نویسی شما است.

برای آشنایی بیشتر با توسعه دهنده فول استک می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

امید وارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه