!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
سوالات مصاحبه ای UX

سوالات مصاحبه ای UX

طراحی وب

23 آبان، 1400

در هنگام مصاحبه شغلی در شرکت های مختلف سوالات گوناگونی متناسب با حرفه شما پرسیده می شود ، در این مقاله به بررسی مهمترین سوالات مصاحبه ای UX یا تجربه کاربری می پردازیم.

ux چیست ؟

Ux مخفف عبارت User Experience و به آن تجربه کاربری می گویند.

شما به عنوان شخصی که طراح Ux هستید هنگام ایجاد یک وب سایت یا هر محصولی باید خود را به عنوان یک کاربر در نظر گرفته و تمام مواردی که احساس می کنید نیازمند تغییر ، بهبود و ... را بررسی کنید ، در واقع شما باید به نیاز های که یک محصول دارد توجه کنید و آنها را برطرف کنید.

تفاوت بین UX و UI چیست؟

به هر چیزی که در صفحه نمایش دیده می شود که شامل تصاویر، متن ها، جداول ، ویدئوها و ... می باشد را ui می گویند و احساسی که کاربر هنگام استفاده از وب سایت یا محصول شما تجربه می کند را تجربه کاربری یا ux می گویند همچنین UI مخفف User Interface است و UX مخفف User Experience است.

به روز بودن

در هنگام مصاحبه کاری سعی کنید اطلاعات شما جامع و به روز باشد تا در هنگام توضیح به سوالات به صورت تجربی پاسخ گو باشید تفاوت کسی که مطلبی را حفظ کرده و کسی که علمی را تجربه کرده در هنگام توضیح در باره ی آن موضوع کاملا مشخص است.

صحبت کردن درمورد رزمه

وقتی که از شما درمورد پروژه های که انجام داده اید یا به عبارتی رزمه ای که ارسال کرده اید سوال می شود سعی کنید به صورت کامل در مورد آن توضیح دهید ، برای مثال چالش های که با آن سرو کار داشته اید و روش برطرف کردن این مشکلات را به صورت کامل توضیح دهید.

حتما به منابعی که از آنها استفاده می کنید و سایت های که در آن جستوجو می کنید اشاره کنید.

اگر شما هنوز نمونه کاری برای ارائه ندارید بهتر است قبل از مصاحبه کاری سایت های مختلف را بررسی کنید و در صورت نداشتن نمونه کار می توان نمونه تمریناتی که برای یادگیری خود انجام داده اید را با خود در جلسه مصاحبه همراه داشته باشید.

ux

برنامه برای آینده

اگر در مصاحبه ی کاری از شما درمورد برنامه خود درباره آینده سوال شد خیلی شفاف آن را توضیح دهید و برای مثال بگویید در 3 سال آینده قصد دارم به این سطح برسم و در 5 سال آینده در این جایگاه باشم ، همین هدف گذاری های کوتاه و بلند مدت شما را فردی آینده نگر نشان می دهد.

پرسش های عملی

از دیگر سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود نمایش یک صفحه وب سایت است که شما را با این چالش روبرو می کنند که مشکلات ظاهری این وب سایت از نظر شما کدام است و شما چه راه حلی را برای بهبود آن پیشنهاد می کنید.

در مواجه با این گونه سوالات سعی کنید به جزئیات توجه کنید و مشکلاتی را ببینید که سایر همکاران شما به آن توجه ندارند.

تحصیلات

اگر تحصیلات مرتبط دارید در مورد آن صحبت کنید همچنین می توانید در صورت داشتن سابقه کار درمورد جایگاه خود در شرکت قبلی صحبت کنید.

با مطالعه این مقاله می توانید با ui نیز آشنایی پیدا کنید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه