!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
سوالات مصحاحبه ای UI

سوالات مصحاحبه ای UI

طراحی وب

22 آبان، 1400

در این مقاله سعی داریم با سوالات مصاحبه ای ui آشنا شده و به صورت کلی شرایط مناسب برای استخدام در یک شرکت را بررسی کنیم.

زمانی که شما قصد استخدام در یک شرکت و یا انجام پروژه برای کارفرما را دارید بهترین و مهمترین مشخصه شما نمونه کار ها و پروژه های است که ارائه می دهید و در مرحله بعدی پاسخ به سوالاتی است که از شما به عنوان یک طراح ui انتظار می رود پاسخ گو باشید یا حداقل اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید این مقاله به بررسی مهمترین سوالات مصحاحبه ای این رشته جذاب و پرطرفدار می پردازیم.

Ui چیست ؟

Ui مخفف عبارت User Interface است و به آن رابطه ی کاربری می گویند.

Ui در واقع مربوط به ظاهر و عملکرد سایت است و هر چیزی که کاربر می بیند و با آن سر و کار دارد شامل ui می شود ، افرادی که در ضمینه ui کار می کنند نیاز به خلاقیت ، شناخت رنگ ها ، شناخت نیاز کاربر ، آشنایی با html و css و کار با ابزار گرافیکی مانند فتوشاپ ، adobe xd و ... دارند.

در این مقاله می توانید بیشتر با ui و ux آشنا شوید.

تفاوت بین UX و UI چیست؟

از مهمترین سوالاتی که از شما پرسیده می شود تفاوت ux و ui است زیرا بسیاری از افراد هنوز رابطه کاربری و تجربه کاربری را یکی می دانند.

به صورت خلاصه باید گفت :

UI مخفف User Interface است و UX مخفف User Experience است.

UI مربط به ظاهر محصول ما می شود در صورتی که UX به حل مشکلات و تجربه مفید کاربران می پردازد.

چند نمونه از انواع رابطه کاربری را نام ببرید:

رابط کاربری گرافیکی

رابط Form based

رابط زبان طبیعی

اصلی ترین ویژگی های طراح ui

attractiveness

maintainability

responsively

چگونه زمان بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهید؟

از جمله مواردی که می توان باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شود استفاده بهینه از تصاویر و ویدیو در یک وب سایت است همچنین کاهش حجم تصاویر باعث افزایش سرعت می شود.

از چه ابزاری برای طراحی استفاده می کنید؟

شما برای طراحی صفحات خود می توانید از ابزار مختلفی استفاده کنید به عنوان مثال از photoshop یا Adobe XD

ui

هنگامی که از شما چنین سوالی می شود بهتر است نمونه های از پروژه های خود را نشان داده و بر روی آن توضیح دهید که مثلا چرا چیدمان سایت ما باید به این شکل باشد و برای مثال چرا از این رنگ ها استفاده کرده اید.

به صورت کلی توضیحات کاملی در خصوص نمونه کار های خود ارائه دهید.

از دیگر سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود نمایش یک صفحه وب سایت است که شما را با این چالش روبرو می کند که مشکلات ظاهری این وب سایت از نظر شما کدام است.

در مواجه با این گونه سوالات سعی کنید به جزئیات توجه کنید و مشکلاتی را ببینید که سایر همکاران شما به آن توجه ندارند برای مثال به جایگاه ساید بار ها رنگ بندی صفحه و ... توجه کنید.

در هنگام مصاحبه می توانید از پروژه های که انجام داده اید صحبت کنید و روش های حل چالش های که با آن روبرو بوده اید را بیان کنید.

اگر تحصیلات مرتبط دارید در مورد آن صحبت کنید همچنین می توانید در صورت داشتن سابقه کار درمورد جایگاه خود در شرکت قبلی صحبت کنید.

اگر شما هنوز نمونه کاری برای ارائه ندارید بهتر است قبل از مصاحبه کاری سایت های مختلف را از نظر شکل ظاهری و چیدمان بخش های مختلف بررسی کنید و تا جایی که امکان دارد حتی نمونه های تمرینی که انجام داده اید را با خود همراه داشته باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه