!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
جاوااسکریپت در مقابل تایپ اسکریپت

جاوااسکریپت در مقابل تایپ اسکریپت

جاوا اسکریپت

29 آبان، 1400

در این مقاله ابتدا به تعریف تایپ اسکریپت و ویژگی های آن و پس از آن به تعریف جاوااسکریپت و ویژگی های آن می پردازیم و در آخر با تفاوت TypeScript و JavaScript آشنا می شویم.

در این مقاله ابتدا به تعریف تایپ اسکریپت و ویژگی های آن و پس از آن به تعریف جاوااسکریپت و ویژگی های آن می پردازیم و در انتها با تفاوت TypeScript و JavaScript آشنا می شویم.

تایپ اسکریپت چیست ؟

تایپ اسکریپت درواقع زبانی جامع ، شی گرا، متن باز و مبتنی بر جاوا اسکریپت است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و همه روزه به افرادی که از آن استفاده می کنند افزوده می شود.

پسوند تایپ اسکریپت ts. است.

به وسیله ی TypeScript ما می توانیم کد های ساده تری ایجاد کنیم و به وسیله ی آن مشکلات جاوا اسکریپت تا حدودی حل شده است.

می توان گفت : تایپ اسکریپت ، جاوا اسکریپت پیشرفته است.

ویژگی های تایپ اسکریپت

یادگیری آسان

تشخیص خطا

نگهداری آسان

پشتیبانی از کلاس ها ، اینتر فیس و ...

استفاده در پروژه های پیشرفته

و...

جاوا اسکریپت چیست ؟

JavaScript که js نیز نامیده می شود از محبوب ترین و پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی با سطح یادگری آسان است ، جاوا اسکریپت یک زبان سطح بالا ، شی‌گرا و داینامیک است که از آن برای توسعه وب سمت کاربر ، توسعه وب سمت سرور ، بازی و اپلیکیشن های موبایل و کامپیوتر استفاده می شود ، در واقع پایه و اساس هر چیزی که در اینترنت می بینید را تشکیل می دهد.

ویژگی های جاوا اسکریپت

سطح یادگیری ساده

زبانی پرکاربرد

پشتیبانی از همه ی مرورگرها

قابل استفاده در فرانت اند و بک اند

زبانی بسیار سبک و سریع است

تفاوت بین تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت

هنگامی که شروع به انجام پروژه ای می کنید اگر پروژه شما بزرگ و پیچیده است بهتر است از تایپ اسکریپت استفاده کنید در غیر این صورت استفاده از جاوااسکریپت بهتر است.

تایپ اسکریپت در واقع جزی از جاوا اسکریپت است که ویژگی های بیشتری دارد.

یکی از مهمترین تفاوت های typescript و javascript تعیین نوع داده ها در تایپ اسکریپت است که باعث کاهش خطا در کد نویسی می شود.

برای یادگیری تایپ اسکریپت باید از کجا شروع کرد؟

قبل از یادگیری تایپ اسکریپت شما باید به صورت کامل جاوااسکریپت را یادگرفته و چند پروژه با آن انجام دهید تا تجربه کافی را کسب کنید و پس از آن می توانید شروع به یادگیری تایپ اسکریپت کنید.

برای یادگیری جاوااسکریپت به صورت رایگان می توانید از این آموزش استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه