!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست - بخش اول

برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست - بخش اول

طراحی وب

18 آبان، 1400

ابتدا با برخی از مزایای و معایب برنامه نویسی آشنا می شویم و بعد از آن باهم بررسی می کنیم کدام افراد بهتر است وارد این فن نشوند و شروع به یادگیری دانش دیگری کنند.

برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست؟!

ابتدا با برخی از مزایای و معایب برنامه نویسی آشنا می شویم و بعد از آن باهم بررسی می کنیم کدام افراد بهتر است وارد این فن نشوند و شروع به یادگیری دانش دیگری کنند.

مزایای برنامه نویسی

شروع به کار

شما پس از یادگیری برنامه نویسی و با گذشت زمان و کسب تجربه در آن می توانید وارد بازار کار شوید، از ویژگی های برنامه نویسی می توان به همین نکته اشاره کرد که باتوجه به گسترده بودن شاخه های این فن شما حتی با 6 ماه سرمایه گذاری بر رویه خودتان هم می توانید در یک شرکت شروع به کار کنید.

شرایط سنی ، جنسی ، تحصیلی

از ویژگی های دیگر برنامه نویسی می توان به شرایط سنی آن اشاره کرد که در اکثر شرکت های دنیا شرایط سنی خاصی وجود ندارد و بیشتر ملاک تجربه و دانش شما است.

از نظر شرایط جنسی در بیشتر شرکت ها تفاوتی ندارد که شما مرد یا زن باشید و شغل شما بر اساس دانش شما تعیین می شود.

از نظر شرایط تحصیلی قطعا اگر شما مدارک دانشگاهی مرتبط با برنامه نویسی داشته باشید از نظر درآمد تاثیر گذار است ولی از جمله ویژگی های فن برنامه نویسی که در اکثر رشته های دیگر به این گونه نیست می توان به این موضوع اشاره کرد که شما حتما نباید مدرک مرتبط با کامپیوتر داشته باشید مهم فن شماست که مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ساعت کاری

شغل برنامه نویسی نیاز به تمرکز بالای دارد ، اگر شما به صورت شخصی یا به اصطلاح فریلنسری کار می کنید برنامه ریزی بر روی زمان برعهده خودتان است در بسیاری از شرکت ها نیز ساعات کار برنامه نویسان منعطف و یا به صورت دور کاری است.

پیشرفت شغلی

شغل برنامه نویسی به گونه است که شما هرچقدر علم بیشتر و تجربه بیشتری داشته باشید حقوق و جایگاه بهتری دارید و برای مثال مانند شغل کارمندی در یک شرکت نیست که از ابتدا تا انتهای عمر کاری خود در یک سمت و تقریبا با یک حقوق یکنواخت باشد.

جایگاه برنامه نویسان در جامعه

قطعا شغل برنامه نویسی از جمله شغل های است که از پرستیژ و جایگاه بالای در ایران و خارج از کشور برخوردار است و مردم شما را به چشم یک مهندسی می بینند که همه فن حرف است.

معایب شغل برنامه نویسی

فزایش وزن

اگر به سلامت خود اهمیت ندهید به دلیل تحرک کمی که دارید به سرعت با افزایش وزن و چاقی روبرو می شوید.

حملات قلبی

هنگامی که شما چندین سال است مشغول کار برنامه نویسی هستید امکان حملات قلبی به دلیل مصرف زیاد کافئین و قهوه و همچنین تحرک کم ، استرس زیاد و بی خوابی در شما زیاد می شود.

عمر برنامه نویسی

شغل برنامه نویسی و عمر آن بستگی به لایف استایل شما دارد اگر بدون برنامه ، بدون ورزش ، تغذیه مناسب و به طور کلی هرچیزی که کمک به سلامت شما کند روز های خود راسپری کنید مطمن باشید خیلی زود مجبور هستید این کار را کنار بگذارید .

بیماری های چشم

به دلیل این که شما به عنوان یک برنامه نویس مدام به صفحه مانیتور خیره هستید باید از عینک های مناسب استفاده کنید در غیر این صورت چشمان شما ضعیف می شود.

بهتر است پس از چندساعت کار نگاه خود را از مانیتور جدا کنید و به اطراف نگاه کنید تا خستگی چشم شما کمتر شود.

کمر درد و گردن درد

اکثر برنامه نویسان به دلیل حالت اشتباه نشستن و مدت زمان زیاد نشستن بر روی صندلی دچار مشکل کمر درد و گردن درد می شوند بهتر است پس از یکی دو ساعت کار از جای خود بلند شوید و کمی به بدن خود کش و قوس دهید.

برنامه نویسی مانند هر فن دیگری دارای مزایا و معایب زیادی است که در این مقاله به تعدادی از آنها پرداختیم در ادامه باهم برر سی می کنیم که برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست و معایب این شغل را باهم مرور می کنیم.

ادامه این مقاله را می توان در این بخش مشاهده کرد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه