!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست - بخش دوم

برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست - بخش دوم

کاربردی

19 آبان، 1400

در ادامه ی مقاله ی بخش اول که به موضوع مزایا و معایب برنامه نویسی و پرداختیم در این بخش با ذکر مثال های بیان می کنیم که برنامه نویسی برای کدام افراد مناسب نیست.

جستوجو کردن

اگر شما فردی هستید که علاقه مند به جستوجو و پیگیری یک مسئله تا زمانی که آن برای شما به صورت کامل حل شود نیستید برنامه نویسی مناسب شما نیست زیرا این شغل پر از سوال و چالش است که این چالش ها فقط با جستوجو حل می شوند.

همینطور در هنگام کد زدن شما باید قسمت های مختلفی را از وب سایت های مختلف جست و جو و کپی کنید.

کارثابت

اگرشما به دنبال شغلی هستید که در ساعت معینی شروع و در ساعت معینی پایان می یابد و پس از کار فکر شما را درگیر نکند قطعا برنامه نویسی مناسب شما نیست زیرا این شغل بالا و پایینه زیادی دارد و حتی ممکن است ساعت های زیادی از زندگی شخصی شمارا مشغول کند.

یک شبه پول دار شدن

اگر شما به دنبال شغلی هستید که با چند ماه یا چند سال کار ثابت پول دارشوید برنامه نویسی مناسب شما نیست زیرا این فن بگونه است که مبلغی که شما دریافت می کنید بسته به هوش وخلاقیت و تجربه شما متفاوت است.

در صورتی می توانید در مدت زمان کوتاهی به درآمد بالا برسید که یک ایده جدید ارائه داده و کارخودرا راه اندازی کنید.

دوست دارید یک فن را بیاموزید

اگر شما شخصی هستید که دوست دارید با یادگیری یک فن ساده وارد شغل برنامه نویسی شوید این رشته برای شما مناسب نیست زیرا دنیایی بزرگ برنامه نویسی مانند دریایی است که انتها ندارد و شما هرچقدر بیشتر بدانید بازهم کم است و درواقع دانش شما تعیین کننده جایگاه شغل شماست ولی به صورت کلی باید همیشه به روز باشید و سعی کنید نرم افزار ها و زبان های برنامه نویسی جدید را حتی در حد آشنایی یادبگیرید.

با کار گروهی راحت نیستید

اگر شما فردی هستید که دوست دارد به صورت شخصی کار کند می توانید وارد این شغل شوید ولی یادتان باشد که در فن برنامه نویسی هرچقدر پروژه ها بزرگتر شود کار گروهی می شود و شما به صورت نا خواسته مجبورهستید به صورت گروهی کار کنید پس در صورتی که از دوستاران کار های تک نفره هستید پیشرفت زیادی در این رشته نمی کنید.

توجه به جزئیات

شما به عنوان یک برنامه نویس در هنگام نوشتن کد با خطا های زیادی مواجه می شوید به قولی در واقع برنامه نویسی رفع خطا است اگر شما شخصی هستید که حوصله و توجه به جزئیاتندارید شاید بهتر باشد به دنبال شغل دیگری باشید.

حرف حرفه خودتان است

در بسیاری از پروژه های برنامه نویسی که به صورت گروهی انجام می شود هر شخص وظیفه ای دارد که در نهایت به یک هدف واحد می رسد ولی در بسیاری از پروژه ها دوستان و همکاران شما به شما پیشنهاد می دهند که به برای مثال یک تکه کد را به شکل دیگری ایجاد کنید که باعث افزایش بهروره ی کل سیستم می شود اگر شما جزء افرادی هستید که حرف حرفه خودتان است و انعطاف پذیر نیستید در این فن به مشکل میخورید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

میتوانید بخش اول این مقاله را در این قسمت مشاهده کنید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه