!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
کلید های میانبر phpstorm

کلید های میانبر phpstorm

پی اچ پی

21 آبان، 1400

در این مقاله به بررسی مهمترین و پرکاربرد ترین کلید های میانبر ادیتورphpstorm می پردازیم تا به کمک آن افزایش سرعت و دقت در کد نویسی ما افزایش یابد.

یکی از ویرایشگر های پر کاربرد و محبوب در دنیای برنامه نویسی phpstorm است در این مقاله به بررسی مهمترین و پرکاربرد ترین کلید های میانبر این ادیتور کد می پردازیم تا به کمک آن افزایش سرعت و دقت در کد نویسی ما افزایش یابد.

1-مرتب کردن سریع کدها

  • CTRL + ALT + L

یکی از پرکاربردترین کلید های میانبر این ویرایشگر است که به وسیله ی آن می توان کدهای خود را مرتب کرد تا خوانایی آنها بهتر شود.

2-کپی کردن

  • ctrl + c

با استفاده از این کلید میانبر ما می توانیم خطی از کد را بدون select کردن کپی کنیم و در جایی دیگر از آن استفاده کنیم.

3-کامنت کردن و از کامنت در آوردن یک خط کد

  • ctrl + /

با استفاده از کلید میانبر بالا می توانیم تکه کدی یا نوشته ای را کامنت کرده و یا در صورت نیاز از کامنت خارج کنیم .

4-کامنت کردن و از کامنت در آوردن گروهی از کد ها

  • ctrl + shift + /

در هنگام کدنویسی بسیاری از مواقع بعد از ایجاد چندین خط کد راه حل های بهتری به ذهن ما می رسد که با استفاده از این کلید میانبر می توانیم این کد ها را کامنت کرده و در صورت نیاز از کامنت خارج کنیم.

5-ایجاد خط جدید

  • shift + enter

با استفاده از این کلید میانبر ما می توانیم بدون ایجاد شکست متن فعلی یک خط جدید ایجاد کنیم.

6-شکل بهتر کد ها

  • alt + enter

با استفاده از این کلید میانبر پر کاربرد شما می توانید در هنگام برنامه نویسی از پیشنهاد های phpstorm استفاده کرده و در واقع به شما تقلب می رساند تا کد های اضافی نداشته باشید و تمیز تر کد نویسی کنید.

7-انتخاب کد های مشابه

  • alt + j

با استفاده از این تکه کد به عنوان مثال برای تغییر گروهی از کد ها می توان کدهای مشابه را انتخاب کرد.

8-کمک رسانی phpstorm

  • CTRL+Space

با استفاده از این کلید میانبر ادیتور phpstorm با استفاده از پیشنهاد های که به شما می دهد به شما کمک می کند تا در صورت فراموشی یک کلاس ، تگ و ... بتوانید آن را به یاد آورید و درواقع باعث افزایش سرعت کدنویسی شما نیز می شود.

9- رفتن به مکان اصلی

  • کلیک + CTRL

هنگامی که شما شروع به کدنویسی می کنید مخصوصا در پروژه های بزرگ با تعداد زیادی متغیر، کلاس و... سروکار دارید که با استفاده از این کلید میانبر می توانید متوجه شویم برای مثال این کلاس از کجا آمده و مکان اصلی آن کجاست.

10- تغییر کلی نام متغییر ها

  • SHIFT+F6

با استفاده از این کلید میانبر می توانید به صورت کلی نام متغیری را تغییر دهید و دیگر نیازی به تغییر یک به یک متغیر ها نیست این کلید میانبر باعث افزایش سرعت شما در کد نویسی می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه