!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
مهمترین سوالات مصاحبه ای از جاوااسکریپت

مهمترین سوالات مصاحبه ای از جاوااسکریپت

جاوا اسکریپت

21 مهر، 1400

در این مقاله به بررسی بخش های مختلف JavaScript می پردازیم و با مهمترین سوالاتی که در مصاحبه ی کاری از جاوا اسکریپت با آن سر وکار دارید آشنا می شوید.

در این مقاله به بررسی مهمترین سوالاتی که در مصاحبه ی کاری از جاوا اسکریپت می شود می پردازیم.

قبل از هرچیز شما باید به صورت کامل با جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید و چندین پروژه انجام دهید ، این سوالات به منظور کم شدن استرس هنگام مصاحبه ی کاری و آشنایی با قسمت های مهم جاوا اسکریپت می باشد.

سوال ) تعریف var ، let و const و مقایسه ی هرکدام ؟

پاسخ) برای تعریف متغیر ها در جاوا اسکریپت تا قبل از es6 از var استفاده می شد که به صورت سراسری امکان دسترسی به داده ها وجود داشت پس از به وجود آمد es6 برای نام گذاری متغیر ها می توانیم از let و const نیز استفاده کنیم که خاصیتی اسکوپی یا بلاکی دارند و فقط در همان براکتی که تعریف کرده ایم قابل دسترسی هستند تفاوت let و const نیز در ثابت بودن و عدم امکان تغیر متغیر در const است .

برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

سوال ) Arrow Function چیست ؟ و چگونه کار میکند ؟

پاسخ) Arrow Function ها در es6 معرفی شدن و به وسیله آن ها می توانیم توابع خود را در یک یا چند خط کد تعریف کنیم در این نوع از توابع برخلاف توابع معمولی امکان استفاده از this در کد های آن وجود ندارد و در آن از کلمه ی return استفاده نمی شود.

سوال ) Hoisting چیست ؟

پاسخ ) به صورت خلاصه در جاوا اسکریپت قبل از اجرا شدن کد ها تمامی متغیر ها و توابع به ابتدای Scope خود برگردانده می شوند و Hoisting به معنای بالا رفتن یا بالا بردن است.

سوال ) Scope چیست ؟

پاسخ ) اسکوپ به معنای حوزه است و به قسمتی از کد که متغیر ها در آن قسمت قابل دسترسی باشند Scope می گویند جاوا اسکریپت شامل 3 نوع Scope به نام های سراسری ، محلی و براکتی می باشد .

سوال ) تفاوت == (دو مساوی) و === ( سه مساوی) در جاوا اسکریپت چیست ؟

پاسخ ) هنگام استفاده از دو مساوی ابتدا نوع مقادیر به صورت موقت تبدیل می شود و مقایسه صورت می گیرد برای مثال عدد 2 با رشته 2 برابر است ولی در هنگام استفاده از سه مساوی فقط مقایسه صورت می گیرد و هیچ نوع تبدیلی اتفاق نمی افتد.

سوال ) چرا در هنگام مقایسه ی دو آبجکت یکسان مقدار برابر false است؟

پاسخ ) در جاوا اسکریپت مقایسه ی آبجکت ها نسب به آدرس آنها انجام می شود و نه مقدار آنها به همین دلیل پاسخ مقایسه false است.

برای اینکه پاسخ true شود باید هر دو آبجکت به یک آدرس اشاره کنند.

سوال ) DOM چیست ؟

پاسخ ) DOM محفف عبارت Document Object Model است و مدلی درختی از تمام عناصر موجود در یک صفحه HTML است که با استفاده از این آبجکت می توانیم بر روی عناصر html اعمالی چون حذف ، اضافه ، ویرایش و ... انجام دهیم .

سوال ) انواع داده ها در جاوا اسکریپت کدامند ؟

پاسخ ) number ، string ، boolean ، object ، null ، undefined ، symbol ، bigint

سوال ) تفاوت null و undefined چیست ؟

پاسخ ) به صورت خلاصه null دارای مقدار خالی است ولی undefined مقدار ندارد .

سوال ) NAN چیست ؟

پاسخ )NAN مخفف عبارت Not A Number است و زمانی که یک عملیات ریاضی بر روی یک عبارت غیر عددی انجام می شود پاسخ NAN خواهد بود.

در این مقاله می توانید بیشتر با ES6 آشنا شوید.

امیدوارم موفق و سلامت باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه