!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
نکات کلیدی برای برنامه نویسان

نکات کلیدی برای برنامه نویسان

کاربردی

23 آذر، 1400

با رعایت نکاتی کلیدی می توان در هر زمینه ای به موفقیت های بیشتری دست یافت ، در این مقاله سعی داریم با بیان این نکات شما را در مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای کمک کنیم .

سرچ در گوگل

با توجه به حجم بسیار بالای اطلاعات قطعا نگهداری یا حفظ آن کار بی فایده ای است از طرفی می توان گفت تقریبا پاسخ تمام سوالات شما به صورت کاملا رایگان توسط گوگل در اختیارتان قرار گرفته است پس مهمترین و بهترین منبع چه در هنگام یاد گیری برنامه نویسی و یا انجام پروژه های مختلف گوگل است ، سعی کنید نحوه صحیح سرچ کردن را یادبگیرید ، با این کار سرعت پیشرفت شما چند برابر می شود.

مشخص کردن مسیر یادگیری

نقشه راه شما مهمترین علت پیشرفت شماست پس سعی کنید با تحقیق و بررسی مسیر های مختلف بهترین آن را انتخاب کنید و در آن زمینه تبدیل به بهترینه خودتان شوید به عبارتی سعی کنید رودخانه ای پر عمق باشید تا یک دریایی کم عمق در دنیایی برنامه نویسی می توان وارد زمینه های زیادی شد پس بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص کنید و پس از آن شروع به یاد گیری پیرامون هدف خود کنید.

انتخاب زبان برنامه نویسی

با کمی تحقیق متوجه می شوید که زبان های برنامه نویسی زیادی برای یادگیری وجود دارند که هر کدام به منظور مشخصی استفاده می شوند ، بهترین راه برای انتخاب زبان برنامه نویسی توجه به علایق شخصی است برای مثال اگر شما علاقه به طراحی سایت دارید بهترین زبان برنامه نویسی که می توانید شروع به یادگیری آن کنید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است.

شما می توانید در این بخش به صورت رایگان شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت کنید.

تمرین کد نویسی

به جای فکر کردن زیاد شروع به کد نویسی کنید و سعی کنید در هنگام یادگیری یا بلافاصله بعد از یادگیری زبان برنامه نویسی مورد نظر اولین پروژه خود را انجام دهید با این کار پیشرفت شما چند برابر می شود.

یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به اینکه اکثر مستندات موجود در برنامه نویسی به زبان انگلیسی است و هر تغییری در یک زبان به وجو آید به زبان انگلیسی اعلام می شود ، یادگیری این زبان می تواند به پیشرفت شما بسیار کمک کند.

برنامه ریزی و هدف گذاری

با مشخص کردن اهداف خود می توانید بهتر از موانع عبور کنید برنامه ریزی های هفتگی و ماهیانه باعث می شود نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید.

ساخت رزمه

سعی کنید با یادگیری هر بخش از آموزش ، با انجام تمرین ها و پروژه های مختلف خود را به چالش بکشید و با ایجاد پروژه های مختلف برای خود علاوه بر یادگیری بیشتر رزمه سازی کنید.

عجله نکنید

هیچ عجله ای برای یادگیری نیست سعی کنید خود را با دیگران مقایسه نکنید و پس از یادگیری یک بخش شروع به یادگیری بخش های دیگر کنید ، قطعا یادگیری درست و اصولی زمان بر است.

استراحت کنید

بعد از یک تا دو ساعت برنامه نویسی سعی کنید چند قدم راه رفته و به اطراف نگاه ، یک لیوان نوشیدنی بنوشید و چند لحظه چشمان خود را ببندید با همین چند کار ساده میزان بهره وری شما افزایش می یابد.

به سلامت خود اهمیت دهید

برای آن که بتوانید چندین سال برنامه نویسی کنید قطعا مهمترین موضوعی که باید به آن به پردازید ورزش و داشتن زندگی سالم است پس حتما در برنامه روزانه خود چند دقیقه ورزش را قرار دهید.

آماده یادگیری باشید

سعی کنید در مقابل یادگیری گارد نداشته باشید شاید یک نفر که از شما سابقه برنامه نویسی کمتری هم دارد موضوعی را به بهترین شکل به شما آموزش دهد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

تقريبا ٩ سال از اولين سايتي كه طراحي كردم ميگذره ، این اشتیاق از آن زمان ادامه پیدا کرد که در نهایت من به عنوان یک توسعه دهنده وب مشغول به كار شدم. طي اين سال ها تجربه اي كه از شركت در پروژه ها و چالش هاي ياگيري برنامه نویسی بدست آوردم ، تصميم گرفتم كه اين تجربه رو با بقيه اشتراك بزارم كه نتیجه ی آن شد تاپ دمی.

مقالات مشابه