!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
چرا سرعت سایت پایین است ؟

چرا سرعت سایت پایین است ؟

کاربردی

25 مهر، 1400

در این مقاله به بررسی دلایل پایین بودن سرعت سایت می پردازیم و سعی می کنیم با رعایت نکاتی چه در مبحث سئو و چه در مبحث افزایش سرعت سایت بهبود پیدا کنیم.

چرا سرعت سایتم پایینه ؟

باتوجه به افزایش کاربران در دنیای مجازی و ایجاد وب سایت های آموزشی ، فروشگاهی و ... سرعت سایت شما بسیار مهم است و سرعت لود سایت شما با افزایش و رضایت کاربران رابطه ی مستقیم دارد از ویژگی های یک سایت با سرعت لود بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بهبود سئوی سایت شما

افزایش تعداد بازدید

افزایش فروش

رضایت کاربران

در این مقاله سعی دارم علت کاهش سرعت سایت را بررسی کنیم و با رعایت استاندارد هایی باعث بهبود سرعت سایت شویم .

تصاویر خود را بهینه سازی کنید

باتوجه به این که تصاویر باعث دیده شدن بهتر وب سایت ها می شوند می توانید از تصاویر زیادی در سایت خود استفاده کنید و همین تصاویر حجم قابل توجهی از وب سایت شما را اشغال می کنند و همچنین باید توجه داشت که این تصاویر در سرعت لود سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند و باید قبل از استفاده از این تصاویر در سایت خود آن ها را بهینه کرده و از حجم آنها بکاهید تا در سرعت لود شما تاثیر کمتری داشته باشد همچنین فقط در صورت لزوم از تصاویر استفاده کنید تا نتجیه عکس برای کاربران شما نداشته باشد زیرا سرعت لود پایین باعث ریزش کاربران می شود.

استفاده از هاست مناسب

شما باید متناسب با نیاز خود و حجم اطلاعات خود از هاستی استفاده کنید که باعث کاهش سرعت سایت شما نشود .

هاست های اشتراکی معمولا با قیمت مناسب تری عرضه می شوند ولی در کندی سرعت هاست شما بسیار تاثیر گذار هستند تا جای ممکن از هاست های اشتراکی استفاده نکنید.

به روز رسانی

اگر از سیستم مدیریت محتوا CMS مانند WordPress ، Joomla و ... و یا از زبان های برنامه نویسی مانند php استفاده می کنید حتما آنهارا بروز رسانی کنید تا سرعت سایت شما افزایش پیدا کند.

برنامه نویسی

از مهمترین دلایل کندی سایت بهینه نبودن کد های شما است هنگامی که از کد های تکراری یا بدون استفاده در ساخت سایت خود استفاده می کنید شاید در ظاهر به هیچ خطایی برخورد نکنید اما همین کد ها باعث کاهش سرعت شما می شوند. در وب سایت های وردپرسی نیز تنظیمات اشتباه و استفاده از پلاگین های غیر ضروری باعث کاهش سرعت لود می شوند.

استفاده از تبلیغات زیاد

تبلیغات زیاد به غیر از این که ظاهر سایت شما را از حالت استاندارد خارج می کنند به دلیل استفاده از تصاویری با حجم بالا و ارسال درخواست متعدد به سمت سرور سرعت سایت شما را نیز کاهش می دهند. سعی کنید اگر قصد دارید تبلیغاتی در سایت خود قرار دهید تا حد ممکن فضای کمی به آن اختصاص دهید و بیشتر از بنر های ثابت به جای فایل های GIF متحرک استفاده کنید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه