!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
مقایسه ی وب سایت و وب اپلیکیشن

مقایسه ی وب سایت و وب اپلیکیشن

کاربردی

06 مهر، 1400

در این مقاله قصد دارم با بررسی تفاوت ها و شباهت های وب سایت و وب اپلیکیشن اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهیم.

وب سایت یا وب اپلیکیشن

در این مقاله به مقایسه ی بین وب سایت و وب اپلیکیشن می پردازیم و سعی می کنیم به صورت کلی هر دو را بررسی کنیم.

وب سایت چیست؟

وب سایت از مجموعه ای از صفحات وب و فایل تشکیل شده و به یک نام دامنه و آدرس نیاز دارد ، اصلی ترین و بیشترین قسمت اینترنت را وب سایت ها تشکیل می دهند ، وب سایت ها انواع مختلفی دارند مانند : وب سایت های شخصی ، وب سایت های مناسب شرکت ، وب سایت های سازمانی یا دولتی و ... که به دو صورت استادتیک و داینامیک تقسیم می شوند.

در این مقاله می توانید در مورد وب سایت های داینامیک و استاتیک مطالعه کنید.

وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن ها در واقع نسل جدید از وب سایت های هستندکه در مرورگر به نمایش در می آیند و از نظر فنی پیچیده تر از وب سایت ها هستند و بیشتره محیط خود را با نیازمندی های کاربر تطبیق می دهند ، از کاربرد های آن می توان به پشتیبانی از مشاغل کوچک و بزرگ نام برد از جمله وب اپلیکیشن های پر درآمد می توان به فروشگاه های انلاین ، شبکه های مجازی و ... اشاره کرد.

Progressive Web Apps چیست ؟

PWA که مخفف Progressive Web Apps است در واقع برنامه های ترکیبی هستند که کاربر ابتدا باید برنامه را دانلود کند کاربران می توانند به صورت افلاین از آن استفاده کرد و احتیاج به دسترسی مدام به اینترنت ندارند.

کدام مناسب تر است وب سایت یا وب اپلیکیشن ؟

در بررسی ظاهری به نظر میرسد که وب اپلیکیشن در واقع توسعه یافته ی وب سایت ها باشند.ولی با جستجو ی بیشتر متوجه می شوید که ساخت یک وب اپلیکیشن بسیار پرهزینه تر و پیچیده تر از وب سایت است و در واقع این پیچیدگی دلیل بر سود آوری بشتر نیز هست چرا که با توجه به نیاز کاربر طراحی و توسعه داده می شود و از طراحی مناسب تری برخوردار است.

هدف از ایجاد یک وب سایت چیست ؟

هدف از ایجاد یک وب سایت بیشتر اطلاع رسانی است و در واقع همه ی افراد امکان ساخت وب سایت حتی برای معرفی شخص خود را دارند به همین دلیل هم تعداد وب سایت ها بسیار زیاد است.

هدف از ایجاد یک وب اپلیکیشن چیست ؟

وب اپلیکیشن ها بیشتر برای ارائه خدمات به کاربران ایجاد می شوند و با توجه به هزینه ی بالا کمتر کسی از آن برای معرفی شخصی خود استفاده می کند این نوع از وب مناسب فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار ها است.

امیدوارم مفید بوده باشد.

موفق و سلامت باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه