!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
نکاتی که برنامه نویسان مبتدی باید بدانند

نکاتی که برنامه نویسان مبتدی باید بدانند

کاربردی

24 آبان، 1400

در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که برنامه نویسان مبتدی باید بدانند و با آن آشنایی داشته باشند تا در طول مسیر یادگیری و تجربه در برنامه نویسی دچار مشکل نشوند.

به روز بودن

برنامه نویسی برخلاف بسیاری از رشته های دیگر که چند سال به چند سال به روز می شوند و یا مانند شغل های سنتی اصلا به روز رسانی ندارند با سرعت تکنولوژی به روز می شود و مفاهیم جدیدی برای یادگیری وجود دارد ، از این رو همه افرادی که وارد دنیای برنامه نویسی می شوند باید این نکته را در نظر داشته باشند که در طول روز ساعاتی را به مطالعه اختصاص داده و خود را به نوعی به روز کنند.

از شکست نترسید

اساس برنامه نویسی همین است که چندین و چند بار یک کد را خوانده ، نوشته و در عین حال بازهم نیاز به رفع خطا داشته باشد همین روند خطا یابی و شکست است که تجربه شما را بالابرده و باعث می شود بتوانید در آینده خطاهای بزرگتری را رفع کنید و به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

نحوه کد نویسی

هنگامی که شروع به کدنویسی می کنید سعی کنید تمامی استاندارد ها را رعایت کنید تا اگر قرار شد شخص دیگری بر روی پروژه شما کار انجام دهد بتواند با کد های شما ارتباط برقرار کند.

سعی کنید در انتخاب اسامی برای متغیر ها ، توابع و... دقت کنید و اسامی بامعنا و مرتبط انتخاب کنید.

شروع به کدنویسی کنید

اگر هنوز مشغول آموزش هستید فراموش نکنیدکه یک ساعت تمرین و کد نویسی بهتر از چندین ساعت کلاس و آموزش است به یاد داشته باشید برای شروع برنامه نویسی نیاز به امکانات زیادی ندارید و مهم فقط شروع کردن است باگذشت زمان به همه چیز می رسید.

سرچ کنید

هر کجا که به مشکل برخوردید حتما در گوگل جست و جو کنید و سعی کنید جستوجوی صحیح را یاد بگیرید ، با وجود موتور های جستوجوی مانند گوگل و سایت های که به رایگان پاسخ گوی شما هستند اصلا نگران خطا در کدنویسی نباشید و سوالات خود را به شکل صحیح بپرسید.

یک زبان را خوب یادبگیر

در هنگام شروعه برنامه نویسی بسیاری از افراد سردرگم هستند و به عبارتی از این شاخه به آن شاخه می پرند سعی کنید بعد از تحقیق در مورد زبان های برنامه نویسی مختلف یک زبان را خوب یاد بگیرید با این کار به دلیل اصول اولیه تقریبا یکسان در زبان های برنامه نویسی به راحتی پس از مدتی می توانید زبان های برنامه نویسی دیگر را نیز شروع به یادگیری کنید.

بروسلی : من از کسی که ۱۰,۰۰۰ فن رو یک بار تمرین کرده نمی‌ترسم ، از کسی می‌ترسم که یک فن رو ۱۰,۰۰۰ بار تمرین کرده

تعصب نداشته باشید

این که شما بر روی یک تکه کد ، یک را حل یا یک زبان برنامه نویسی خاصی تعصب داشته باشید نشان دهنده تازه کار بودن شماست هر چیزی که باعث پیشرفت می شود و با اصول صحیح شما یکی است را قبول کنید به خصوص در کار های گروهی در بسیاری از موارد کد های همکاران شما سرعت کل برنامه را بالا می برد.

نمونه کار و نکونه کد

سعی کنید در هر بخشی که فعالیت می کنید کار های همکاران خود را دنبال کنید و ایده بگیرید تکه کد های آنها را بخوانید تا تجربه شما بیشتر شود.

مقایسه کردن

خود را در هیچ جنبه ی از زندگی با بقیه نباید مقایسه کنیم در برنامه نویسی تجربه و تعداد ساعتی که شما بر روی آموزش خود گذاشته اید حرف اول را می زند پس بدون مقایسه سعی کنید یک درصد از دیروز خودتان پیشرفت کنید.

مراقب سلامتی خود باشید

شغل برنامه نویسی باتوجه به شرایطی که دارد شغل پر استرسی است و از طرفی بخاطر اینکه شما ساعت ها مجبور هستید بنشینید و به یک صفحه خیره بمانید اگر مراقب نباشید سلامتی شما را به خطر می اندازد پس با انجام حرکات ورزشی ، خواب کافی و تغذیه مناسب مراقب سلامتی خود باشید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق و سلامت باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه