!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
برنامه نویسی و تناسب اندام

برنامه نویسی و تناسب اندام

کاربردی

11 مهر، 1400

حرفه برنامه نویسی از جمله مشاغلی است که در صورت رعایت نکردن اصول تندرستی می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های گوناگونی شود ، در این مقاله به برسی راهکار های برای جلوگیری از این بیماری ها می پردازیم.

مشکلات برنامه نویسی

حرفه برنامه نویسی از جمله مشاغلی است که در صورت رعایت نکردن اصول تندرستی صحیح می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های گوناگونی شود ، شغل برنامه نویسی شغلی کم تحرکی است و همین موضوع باعث به وجود آمدن بیماری های مثل آرتروز گردن ، بیماری های مربوط به چشم و بیماری های گوارشی به دلیل استفاده زیاد از فست فود و... می شود.

به وجود آمدن درد های عضلانی

از مشکلات رایج برنامه نویسان به خصوص افرادی که چندین سال به این حرفه مشغول هستند ، وجود درد های عضلانی است.

برای مثال اگر شما به حالت نشستن سایر برنامه نویسان توجه کنید می بینید که شانه هایی افتاده دارند و هر چند دقیقه یک بار از درد گردن شکایت می کنند.

بیماری های مربوط به چشم

هنگامی که ما دائما به یک صفحه مانیتور نگاه می کنیم به چشم ها فشار زیادی وارد می شود و مشکلاتی مانند نزدیک بینی ، خشکی چشم ،آبریزش چشم و... ممکن است اتفاق بیفتد و با توجه به شغل ما که نیازمند بینایی و دقت بالای است بسیار خطر ناک بوده.

مشکلات گوارشی

از آنجایی که برنامه نویسی نیاز به تمرکز بالا دارد بسیاری از برنامه نویسان هنگامی که مشغول به کار می شوند زمان را فراموش کرده و وعده های غذایی خود را در زمان های مختلف با فست فود و نوشیدنی های انرژی زا سر می کنند که همین روش زندگی باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شود.

کاهش بینایی

مهمترین عضو بدن که در هنگام برنامه نویسی با آن سر و کار داریم چشم ها هستند ، درصورتی که به صورت متوالی و ساعات زیادی را به کدنویسی مشغول باشیم با مشکلات بینایی مواجه می شویم.

راهکار هایی برای جلوگیری از مشکلات و بیماری ها در برنامه نویسی

مهمترین شخصی که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید خودتان هستید.

نوع زندگی و برنامه ی روزانه ای که دارید تاثیر زیادی روی آینده شغلی شما دارد ، یک برنامه نویسی حرفه ای اگر برای شرکتی کار کند ، در روز بین 6 تا 7 ساعت به صورت نشسته فعالیت می کند و پس از آن برای مثال تا پایان روز بین 2 تا 3 ساعت را در دنیای وب و در شبکه های اجتماعی می گذراند ، این تعداد ساعت برای فردی که به صورت آزاد کار می کند (فریلنسر) حتی بیشتر هم می شود.

برنامه نویسی و تناسب اندام

راه حل

توجه به زندگی شخصی ، مصرف تغذیه سالم ، انجام حرکات ورزشی به صورت مرتب ، نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد بلکه در روابط شما و پیشرفت شغلی شما نیز تاثیر گذار است.

می توان صبح ساعت 5 بیدارشده ، 15 تا30 دقیقه کتاب مطالعه کنیم سپس 15 تا 30 دقیقه مدیتیشن انجام دهیم ، انجام چند حرکت کششی و گرفتن دوش آب گرم بهترین روتین صبح گاهی می تواند باشد.

حتما پس از چند ساعت کار چشمان خود را از صفحه مانیتور بردارید و به اطراف نگاه کنید تا خستگی چشم از بین برود و انجام چند حرکت کششی ، ایستادن و چند متر حرکت کردن که برای پاها و ستون فقرات مناسب است و انجام کشش به دست ها تا خون در آن ها جریان پیدا کند.

پس از اتمام کار حتما 30 دقیقه چشم های خود را بسته و به خود استراحت دهید.

در طول روز تا جایی که امکان دارد از غذا هایی استفاده کنید که از پروتئین بالایی برخوردار است

شب ساعتی بخوابید که مطمئن باشید 6تا 7 ساعت خواب کامل دارید.

این موارد فقط بخشی از روتین روزمره یک برنامه نویس می تواند باشد که قطعا هر کسی با توجه به زندگی شخصی خود می تواند آن را تغییر دهد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه