!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
چگونه به صورت گروهی برنامه نویسی کنیم

چگونه به صورت گروهی برنامه نویسی کنیم

کاربردی

09 آذر، 1400

در بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا پروژه های برنامه نویسی بیشتر به صورت گروهی انجام می شود در این مقاله قصد داریم به بیان راهکار های بپردازیم که باعث موفقیت بیشتر شما در این زمینه می شود.

انتقاد پذیر بودن

در هنگام انجام پروژه های گروهی در بسیاری از مواقع انتقاد ها و یا راهکار های از طرف سایر اعضای گروه به شما گفته می شود سعی کنید انتقاد پذیر باشید زیرا توجه به انتقاد دیگر اعضای تیم باعث بهبود کیفیت کار ، پیشرفت در پروژه و ایجاد حس دوستی بیشتر بین اعضا می شود.

چیدمان محیط کار

این چیدمان می تواند در حد نصب نرم افزار های دلخواه بر روی سیستم و انتخاب تم مناسب باشد تا تغییر چیدمان اتاق محل کار ، شما می توانید در هنگام کار گروهی از وسایل شخصی خود مانند لپ تاپ ، صفحه کلید، موس و ... استفاده کنید تا علاوه بر این که باعث افزایش سرعت شما می شود ، احساس راحتی بیشتری کنید.

سوال بپرسیم

امروزه باتوجه به گسترش دنیای مجازی و افزایش تولید محتوا به راحتی می توان به پاسخ تمامی سوالاتی که داریم برسیم ، اما در صورتی که پس از جست و جو پاسخ مناسب یافت نشد از پرسش سوال نگران نباشید و مشکل خود را با همگروهی های خود در میان بگذارید.

بحث و گفت‌وگو

هنگامی که شروع به انجام یک پروژه می کنید با چالش های گوناگونی مواجه می شویم قطعا بهترین کار در میان گذاشتن این چالش ها و بحث کردن در مورد آن ها با دیگر اعضای گروه است ، با این کار سرعت انجام پروژه بسیار بیشتر می شود.

هم فکری کنیم

سعی کنید اگر از بحثی ، شخصی یا موضوعی ناراحت هستید و حس خوبی نسبت به آن ندارید با سایر اعضای تیم آن را در میان گذاشته و اپبا هم هم فکری کنید با این کار ثبات و پیشرفت گروه بسیار بیشتر می شود.

احترام گذاشتن

سعی کنید تا جایی که امکان دارد و جدایه از بحث رفاقت با سایر اعضای گروه با احترام برخورد کنید ، برای مثال در هنگام صحبت کردن سایر اعضای گروه با دقت به سخنان آنها گوش دهید و صحبت آنها را قطع نکنید ، در صورت برگذاری جلسات کاری سر وقت و مرتب حاضر شوید و به طور کلی اجازه ندهید با بیان حرف نادرست احترامی که بین اعضای گروه است از بین برود.

ذهن آماده

سعی کنید با انجام روزانه ی مدیتیشن ، ورزش ، خواند کتاب و استراحت ، ذهن خود را از مشکلات خالی کنید و ذهنی آرام داشته باشید با این کار شما می توانید باز خورد بهتری از فعالیت خود بگیرید.

تمیز کدنویسی کنید

سعی کنید به صورتی کد نویسی کنید که اگر شخصی از یک کشور دیگر با یک زبان دیگر کد های شما را دید ، بتواند آنها را درک کند برای مثال هنگام نام گذاری بخش های مختلف کد های خود از اسامی درست و مناسب استفاده کنید.

انجام وظایف

سعی کنید به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام دهید و در انجام آن کوتاهی نکنید اگر شرایط به گونه ای پیش رود که وظایف خود را به دیگران محول کنید پس از گذشت زمان با مشکل روبرو می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه