!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
چگونه برنامه نویس بهتری شویم

چگونه برنامه نویس بهتری شویم

کاربردی

09 مهر، 1400

در این مقاله در مورد راه هایی که برنامه نویسان می توانند مهارت های خود را بهبود بخشند گفتگو میکنیم.

در این مقاله قصد دارم در مورد راه هایی که برنامه نویسان می توانند مهارت های خود را بهبود بخشند نظر خود را به اشتراک می گذارم و بسیار خوشحال می شوم که شما هم من را همراهی کنید.

برنامه نویسی فقط یکی از مراحل طرح و ایده برای شروع فعالیت ، طراحی اولیه ، طراحی نهایی ، تحلیل ، آزمایش و... از فرایند پیچیده ی یک نرم افزار یا یک وب سایت است.

یک برنامه نویس موفق همیشه در حال یادگیری است برای مثال شما اگر در حال برنامه نویسی و توسعه ی یک وب سایت در قسمت فرانت اند باشید الزامی ندارد که در مورد بک اند و مثلا پایگاه داده اطلاعاتی داشته باشید اما همین مطالعه شما را از بقیه برنامه نویسان مجزا می کند و در واقع به دلیل درک شما از کل سیستم شما را محبوب می کند پس سعی کنید در این زمینه در همه چیز اطلاعاتی داشته باشید.

همیشه حق با مشتری است!!!

مردم عادی درک صحیحی از کاری که شما می کنید، کدهای که می نویسید ، وقتی که می گذارید و... ندارند و اکثرا چون نمی دانند برای چهیزی که نمی بینند هزینه می کنند حس خوبی ندارند پس این یک حقیقت است و فرقی نمی کند شما طراحی نرم افزار یا طراحی سایت می کنید یا لباس می فروشید.!!

درک نیاز مشتری و بها دادن به آن نه تنها شما را محبوب و معروف می کند بلکه شما را از کدنویسی چند باره و اصلاح تا رسیدن به خواسته مشتری نجات می دهد.

اکثر افرادی که به شما پیشنهاد پروژه می دهند به جای بیان مشکلات و نیاز ها به گفتن راه حل ها بسنده می کنند .

این سخن از هنری فورد جالب است :

اگر از مردم خواسته بودم که آنها چه می خواهند ، آنها می گفتند اسب های سریعتر.

پس بهترین کار در مزاکره با مشتری درخواست بیان نیاز و مشکلی است که شما قصد حل کردن آن را دارید.

همیشه ابزار مناسب را انتخاب کنید هر پیچی با یک نوع پیچ گوشتی باز نمی شود!!

بسیاری از همکاران ما با یاد گیری یک فن عجله دارند پروژه بگیرند و همه ی مشکلات را حل کنند بهتر است کمی صبر کنیم ، لیستی از سوالات را تهیه کنیم و از دوستانمان کمک بگیریم.

این سوالات می توانند موارد زیر باشند :

از چه زبانی ، چه فریم ورکی یا چه پلتفرمی باید استفاده کنیم .

آیا نیاز به ثبت مجوز دارد.

نیاز به چه میزان حافظه داریم.

آیا محدودیتی برای شروع این پروژه وجود دارد.

چقدر زمان برای به اتمام رساندن این پروژه نیاز داریم.

و بسیاری از سوالات دیگر که شما می توانید از خود بپرسید.

سعی کنید آزمون و خطا یا همان تحلیل و تست خود را روی نمونه های کوچک تر انجام دهید تا از هدر رفتن زمان و سردرگمی جلوگیری کنید.

مشتری را از مشکلات و خطرات احتمالی آگاه کنید تا اگر برای مثال پروژه زمان بیشتری برای اتمام نیاز داشته باشد با مشکل روبرو نشوید.

در حین انجام پروژه به نمونه های موجود سر بزنید و از اطلاعات آن ها استفاده کنید و ایده بگیرید این کار باعث می شود تجربه شما بیشتر شود.

اگر شما به صورت تیمی کار می کنید بهتر است در نظر داشته باشید که مسائل را الویت بندی کنید ، ارتباطات خود با هم تیمی ها را بهتر کنید و سعی کنید با هماهنگی و ریتمی یکسان پیش روی کنید و تا رسیدن به نتیجه نهایی به هم کمک کنید.

از مزاحمت ها دوری کنید

از افراد و کار هایی که باعث می شود تمرکز شما بهم بریزد دوری کنید حتی کوچکترین موانع در نتیجه تاثیر گذار است.

دانش خود را به اشتراک بگذارید کار های خود را بین دیگران تقسیم کرده و بگذارید همه در پروژه سهمی داشته باشند با این کار شما به صورت ناخاصته برای خود تیمی می سازید که همیشه در حال یادگیری بیشتر و کار است.

هیچ وقت خود را سرزنش نکنید

مهمترین داری شما خودتان هستید .

اشتباهات برای کسب تجربه بیشتر است حتی اگر شما طبق برنامه پیش روی کنید ممکن است اتفاقی بیفتد ، از جانب شما یا هم تیمی هایتان ، همه ی این اتفاقات چالش و تجربه است.

امید وارم مفید بوده باشد .

خوشحال می شوم نظرات خود را با من به اشتراک بگذارید.

سلامت و موفق باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه