!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
بازی کن ، برنامه نویسی یاد بگیر

بازی کن ، برنامه نویسی یاد بگیر

کاربردی

01 مهر، 1400

در این مقاله به معرفی چند وب سایت برای یادگیری برنامه نویسی به وسیله بازی می پردازم تا سطح برنامه نویسی خود را ارتقاء دهید.

امروزه به دلیل گسترش دنیای ارتباطات و علاقه مندی بسیاری از افراد به برنامه نویسی همه روزه شاهد افزایش مستندات آموزشی بیشتر ، کتاب های بیشتر و چالش های برنامه نویسی بیشتری هستیم.

در این مقاله به بررسی چندین وب سایت آموزشی مربوط به برنامه نویسی می پردازیم تا به وسیله آنها و با تمرین بیشتر سطح خود را ارتقاء داده و بیشتر از قبل پیشرفت کنید.

بهتر است قبل از شروع به کار با این وب سایت ها با مراجعه به سایت اصلی زبان برنامه نویسی که قصد یادگیری آن را دارید ابتدا مطالعات خود را انجام داده و با دانش بیشتر شروع به بازی کردن کنید تا این بازی ها جنبه ی تمرینی و چالشی برای شما داشته باشد.

وب سایت آموزشی codemonkey

codemonkey

شما با استفاده از این سایت با سطح زبان متوسط و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید شروع به بازی و کسب تجربه کنید.

از زبان های که در این سایت امکان یادگیری را برای شما فراهم کرده می توان به Python اشاره کرد که یکی از برترین زبان های برنامه نویسی است و روز به روز به محبوبیت آن اضافه می شود. در سایت codemonkey شما برنامه نویسی واقعی را درک می کنید و باتوجه به سرگرم کننده بودن این سایت شما احساس خستگی نمی کنید.

وب سایت آموزشی codingame

codingame

یکی از جامع ترین سایت های بازی در زمینه برنامه نویسی وب سایت مربوط به شرکت CodinGame است این سایت از 25 زبان دنیا پشتیبانی می کند و همه ی نیاز شما را از آموزش با ایجاد چالش ها ،رقابت در مسابقه و بازی های خود بر طرف می کند. از جمله زبان های که در این وب سایت آموزش می بینید می توان به JavaScript ، PHP و Ruby اشاره کرد.

وب سایت آموزشی flexbox froggy

froggy

در این وب سایت شما می توانید به خوبی css را آموزش ببینید روش کار این بازی به این صورت است که با استفاده از کد های css قورباغه را به سمت خانه هدایت می کنید در این وب سایت شما به راحتی می توانید با مبحث فلکس باکس آشنا شوید.

وب سایت آموزشی codecombat

codecombat

در این وب سایت شما با یک سری معما طرف هستید که فقط با نوشتن کد درست قابل حل است.

این وب سایت برای دوستانی که به مبحث آموزش و تدریس علاقه مند هستند ، مفید است و به وسیله ی آن می توانند متد های جدید آموزش را فرا بگیرند.

وب سایت آموزشی Codewars

Codewars

این وب سایت که بیشتر حل تمرین است تا بازی شما را با ایجاد الگوریتم به چالش میکشد و در طول مسیر امتیاز های کسب می کنید واین امتیاز ها نشان از سطح شما در برنامه نویسی دارد. شما می توانید راه حل های بقیه کاربران را نیز مشاهده کنید و با مطالعه ی آنها سطح خود را افزایش دهید.

وب سایت آموزشی checkio

checkio

با استفاده از این سایت شما می توانید به راحتی آموزش پایتون ببینید و با حل آزمون های آن به سطح بالای از برنامه نویسی برسید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق و سلامت باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه