!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
افزونه های مرورگر chrome برای توسعه دهندگان وب

افزونه های مرورگر chrome برای توسعه دهندگان وب

کاربردی

04 مهر، 1400

در این مقاله به معرفی افزونه های کاربردی برای توسعه دهندگان وب در مرورگر chrome پرداخته ایم.

در این مقاله به بررسی و معرفی چند افزونه مفید در مرورگر chrome برای توسعه دهندگان وب می پردازیم.

افزونه یا Extensions چیست؟

برنامه‌هایی هستند که با توجه به نیاز ما یک سری ویژگی را به مرورگر اضافه می کنند یا به اصلاح آن می پردازند.

چگونه افزونه های مرورگر chrome را نصب کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت chrome web store و با کلیک بر روی افزونه مورد نظر آن را به مرورگر خود اضافه کنید. هنگامی که وارد سایت شوید متوجه تعداد بالای این افزونه ها می شوید که همه ی آن ها برای نصب نیاز نیست. در ادامه مهمترین افزونه هارا معرفی می کنیم.

برخی از این افزونه‌ها عبارتند از:

بهینه سازیه مرورگر

عدم نمایش تبلیغات

افزایش امنیت chrome

و...

در ادامه به بررسی افزونه های مورد استفاده یک توسعه دهنده وب می پردازیم.

معرفی افزونه های مفید مرورگر chrome

Extensions Manager

اولین افزونه ای که شما باید از آن استفاده کنید همین افزونه است . با استفاده از این افزونه می توانید سایر افزونه ها را مدیریت کنید و با کنار گذاشتن سایر افزونه های که کمتر از آن استفاده می کنید سرعت شما افزایش می یابد.

Site Palette

یکی از مهمترین افزونه ها به خصوص برای طراحان و توسعه دهندگان frontend افزونه ی Site Palette است که از ویژگی های آن می توان به ایجاد پالت های رنگی اشاره کرد.

Debug CSS

شما با استفاده از این افزونه می توایند کد های css را کنترل کنید و به رفع اشکال آن بپردازید.

StayFocusd

شما با استفاده از این افزونه می توانید زمان خود را کنترل کنید و از هدر رفتن زمان دردنیای مجازی جلو گیری کنید به این صورت که مثلا زمان خود را برای سایت اینستاگرام 30 دقیقه تنظیم کرده و پس از رسیدن به این زمان به صورت خودکار مرورگر اجازه ورود شما به این سایت را نمی دهد.

Window Resizer

این افزونه برای توسعه دهندگان وب بخصوص فرانت اند کار ها و طراحان صفحات وب بسیار مفید است شما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی سایت خود را در اندازه های مختلف ببینید و آن را به اصطلاح responsive کنید.

Ghostery-Privacy Ad Blocker

این افزونه با مسدود کردن تبلیغات سرعت جستوجو را افزایش داده و امنیت شما را ارتقاء می دهد.

Full Page Screen Capture

یکی از بهترین افزونه ها خصوصا برای افرادی که تولید محتوا می کنند این افزونه است. شما با استفاده از این افزونه می توایند از صفحه نمایش خود عکس گرفته و آن را به صورت فایل jpg ذخیره کنید.

JSON Viewer Pro

شما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی روند عملیات JSON را به صورت درختی و نمودار دنبال کنید و با ساختار آن بیشتر آشنا شوید.

Todolist

با استفاده از این افزونه شما می توانید لیستی از برنامه ی روزانه خود را درون آن قرار دهید و بسیار ساده مدیریت زمان را بدست بگیرید برای مثال می توانید ساعات کاری خود ، زمان مطالعه ، ورزش و سایر فعالیت خود را در آن وارد کنید و بدون نیاز به نوشتن بر روی کاغذ آن هارا انجام دهید یا ویرایش کنید.

Page Ruler

شما به کمک این افزونه می توانید با استفاده از یک خط کش اندازه اجزاء در یک صفحه نمایش را بدست آورید به طور مثال هنگام طراحی صفحات وب نیاز به محاسبه اندازه باکس ها و فضا ها دارید این افزونه کار را برای شما بسیار ساده می کند.

React Developer Tools

یک افزودنه Chrome برای کتابخانه React در جاوا اسکریپت است که به بررسی روند اجرای React در جاوا اسکریپت می پردازد.

WhatFont

شما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی نوع فونت ، رنگ فونت ، ارتفاع خط و ... را در یک صفحه نمایش تشخیص دهید.

موفق باشید.

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه