!! تمامی دوره های تاپ دمی رایگان شد !!

آموزش برنامه نویسی - تاپ دمی
مهمترین میانبر های 11 windows

مهمترین میانبر های 11 windows

کاربردی

15 آبان، 1400

در این مقاله به بررسی مهمترین کلید های میانبر 11 windows می پردازیم تا با به کارگیری این کلیدها سرعت عملکرد خود را افزایش داده و سعی می کنیم ارتباط بهتری با ویندوز داشته باشیم.

با معرفی سیستم عامل جدید مایکروسافت علاوه بر بهبود در ظاهر ، 11 windows نسبت به نسخه قبل خود یعنی 10 windows به عملکرد آن نیز توجه داشته است ، در این مقاله به بررسی مهمترین کلید های میانبر 11 windows می پردازیم تا با به کارگیری این کلیدها سرعت عملکرد خود را افزایش داده و سعی می کنیم ارتباط بهتری با ویندوز داشته باشیم.

قفل کردن صفحه نمایش

کلید ویندوز + L

با استفاده از این کلید میانبر که در نسخه 10 ویندوز نیز وجو داشت می توانید به سرعت صفحه نمایش خود را به حالت لاگین برگردانید.

اسکرین شات از صفحه نمایش

کلید ویندوز + SHIFT + S

این کلید میانبر مانند کلید میانبر (ویندوز + PrtsScn ) است با این تفاوت که به شما امکانات بیشتری مانند اسکرین شات از قسمت دلخواه می دهد.

تنظیمات taskbar

کلید ویندوز + B

با استفاده از این کلید میانبر می توانید به قسمت پایین صفحه نمایش و در سمت راست به تنظیمات taskbar دسترسی داشته باشید و به وسیله ی این باکس می توانید به برنامه های مانند آنتی ویروس و ... دسترسی پیدا کنید.

نمایش سریع دسکتاپ

کلید ویندوز + D

شما با استفاده از این کلید میانبر می توانید تمامی فایل ها و پنجره های که باز است را به صورت موقت بسته و دوباره با استفاده از همین کلید میانبر باز کنید.

باز کردن قسمت تنظیمات

کلید ویندوز + I

با استفاده از این کلید میانبر می توانید به قسمت تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید.

باز کردن Explorer

کلید ویندوز + E

این کلید میانبر که در سایر نسخه های ویندوز نیز پشتیبانی می شود به شما کمک می کند که سریع تر به قسمت File Explorer انتقال داده شوید.

تایپ صوتی

کلید ویندوز + H

با استفاده از این کلید میانبر که در ویندوز 10 نیز وجود داشت می توانید از قابلیت تایپ صوتی استفاده کنید به این صورت که برای مثال در word شما متنی را می خوانید و به وسیله ی صوت متن شما خودکار تایپ می شود.

باز کردن منوی تنظیمات

کلید ویندوز (پنجره) + A

شما با استفاده از این کلید میانبر می توانید ، قسمت تنظیمات سریع که به تازگی در 11 windows اضافه شده است را باز کرده و از طریق آن به بخش های مانند تنظیمات صدا ، تنظیمات نور صفحه و... دسترسی داشته باشید.

تغییر زبان صفحه کیبورد

کلید ویندوز + کلید Space

با استفاده از این کلید میانبر می‌توانید با سرعت بیشتری زبان صفحه کلید را تغییر دهید.

جستجو در ویندوز

کلید ویندوز + کلید Q

کلید ویندوز + کلید S

با استفاده از این کلید های میانبر به راحتی و به سرعت ، قسمت سرچ ویندوز برای شما باز شده و می توانید از آن استفاده کنید.

در این مقاله می توانید کلید های میابنر ویندوز 10 را مطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله مورد استفاده شما قرار گیرد.

ممنون از همراهی شما...

توسعه دهنده وب

شروع آشنایی من با دنیای برنامه نویسی 9 سال پیش بود ، اول مسیر با وردپرس آشنا شدم و بعد از اون شروع به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کردم و رفته رفته سعی کردم یک برنامه نویس Front-end بشم که به مبحث گرافیک هم علاقه منده و هر روز تلاش میکنه تا پیشرفت کنه و اگر تجربه ای داره با بقیه به اشتراک بزاره.

مقالات مشابه